Les Dominants SecundÓries

                1. L'ACORD DE 7¬ DE DOMINANT SECUND└RIA

                            Tot acord Perfecte Major o Perfecte menor pot ser t˛nica d'un acord de 7¬ de Dominant

                            Aquests acords auxiliars contenen notes que no pertanyen a l'escala original, o el que Ús el mateix, alteracions de les notes de l'escala.

                2. L'ACORD DE 7¬ DE SENSIBLE I DISMINU¤DA SECUND└RIA

                            Es fan servir en lloc de les 7es de Dominant SecundÓries. Aix˛ Ús aixÝ perquŔ aquests acords sˇn derivats de l'acord de 9¬ de Dominant, Ús a dir, sˇn acords de Dominant sense fonamental.

                             Per tant, quan parlem de la dominant del II grau (V7/II), de la dominant de la dominant (V7/V), etc. podrem substituir aquests acords per les sensibles d'aquests graus considerats com a t˛niques momentÓnies.

                3. LA DOMINANT DE LA DOMINANT

                                De les dominants secundÓries, la mÚs important Ús la Dominant de la Dominant i els seus derivats.

                                Aquests acords s'obtenen en interpretar l'acord de dominant de Do Major o menor com a t˛nica momentÓnia, Ús a dir, que nomÚs per la qŘestiˇ d'alteracions s'haurÓ d'interpretar com a tonalitat de Sol Major. Per˛ en conjunt es continua considerant la tonalitat de Do Major o menor, segons sigui.

                                Quan qualsevol dels acords anteriors resolgui sobre l'acord de dominant en estat directe, aquest pot portar qualsevol de les harmonies segŘents que li sˇn pr˛pies:

 

Intervals, CadŔncies i Modulacions

Paco Salavert       

1